Äntligen framme

Puh! Efter 25h är jag äntligen framme i Busan, Sydkorea och har checkat in i mitt rum. Det är två andra från LTU som också ska plugga på Pukyong National University under våren som jag rest med. Jag kände inte dem innan, men efter att ha hörts på mail bestämde vi att vi skulle boka flyg tillsammans och det var nog ett bra val. Skönt att slippa vara helt ensam och förvirrad på de stora flygplatserna under mellanlandningarna.
 
Efter en sån lång flygning och med alla tidsskillnader är vi alla helt slut. I Sverige är det just nu morgon, men i Korea är klockan eftermiddag. Lägg på att inte ha sovit ordentligt under flygresan så kanske ni förstår hur slitna vi känner oss nu. Vi har kämpat oss igenom dagen genom att hålla oss igång med att bland annat köpa täcken och kuddar, äta lunch och kolla runt på campus. Några andra utbytesstudenter gjorde oss sällskap och delade med sig av sina erfarenheter so far, astrevliga hela bunten! Nu ska vi snart äta någon lättare middag och satsar på att gå och lägga oss runt 19 (11 svensk tid). Hade varit skönt att lyckas vrida om dygnet relativt snabbt.
 
Här kommer lite blandade bilder från resan och första dagen i Sydkorea. Första bilden är taggade gänget efter första mellanlandningen i Qatar.
 
 
 
När vi väl landat i Busan och lyckats gå igenom passkontrollen möts vi av detta när man ska hömta väskan. Kaos. Folk överallt. Alltså typ omöjligt att komma fram och hitta sin väska.
 
 
Tur att jag hade Kalles Kaviar som bagagetag, enkel att känna igen (Y).
 
 
Tillsammans med ett gäng andra utbytesstudenter skulle vi försöka beställa något att äta till lunch. Det var lättare sagt än gjort. Slutade med att alla tog samma sak.
 
Det blev bibimbap, hur gott som helst! Mina svenska smakläkar åkte på stryk dock och jag var inte alls beredd på hettan av alla kryddor. Men gott var det som sagt!
 
Sen gick vi runt på promenad en stund, allt för att hålla oss vakna. Solen sken och det var helt ok varmt ute om man jämför med kalla Sverige.
 
Än så länge trivs jag bra i alla fall och jag ser verkligen fram emot de nästkommande månaderna här! Vi hörs sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: