So call me maybe

Något jag funderade mycket över innan jag åkte hit var ifall jag skulle skaffa ett koreansk simkort eller inte. Det är ju som ni säkert vet svindyrt att använda sitt svenska nummer utomlands, likaså surfen, så tänkte att det kunde vara praktiskt att fixa ett för att kunna ringa och surfa under tiden här. Jag beslutade mig tillslut för att inte skaffa ett. 
 
Detta på grund av följande anledningar:
  • Jag ska bara vara i Sydkorea i runt 4 månader. 
  • Jag betalar redan för ett simkort i Sverige.
  • Det finns wifi nästan överallt.
  • Vem fan ska jag ringa i Korea?
  • Jag använder Skype/Snapchat/Facebook om jag behöver ringa någon i Sverige.
  • Kartappar funkar genom GPS så det går att hitta vart man ska.
  • Jag lägger hellre pengar på något annat. 
 
Det finns ju såklart starka fördelar med att ha ett koreanskt simkort också, och ibland önskar jag att jag hade ett. 
  • Det går att använda internet överallt (förutsatt att man fortfarande har data såklart)
  • Man kan skaffa medlemsskap i olika affärer och därmed få massor av rabatter. 
  • Man kan få meddelanden från studentboendet om det är något viktigt.
Det här inlägget kanske inte intreserar alla, men om det skulle vara någon blivande utbytesstudent i Korea som läser så kan det ju kanske vara till någon hjälp. 
 


Kommentarer
Postat av: Pappa

❤️

2017-05-12 @ 17:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: