Beomeosa temple

News flash: det finns en hel del tempel i Sydkorea. Jag har faktiskt bara besökt ett här i Busan (under lantern-festival) vilket är rätt konstigt men alla säger att om man sett ett tempel så har man sett alla. Till viss del är det sant, men jag har fortfarande inte tröttnat på dem. Det finns ett till jag vill se, sen tror jag att jag kan nöja mig. I Sydkorea i alla fall. Jag och Nialls (en kompis från Irland som också är på utbytes här) syrra (som är på besök), besökte Beomosa templet som är väldigt gammalt (duh) för en kort stund här om dagen. Det ligger på en väldigt fin plats precis vid bergen vilket gör att templet blir ännu vackrare tack vare omgivningen. Jag hade gärna kunnat åka tillbaka dit och gå upp för berget för att se mer, får se om det hinns med. 
 
 
Älskar detaljerna på alla tempel! Så sjut fina.
 
Nialls syrra Jill.
 
Kolla miljön! Tempet är också fint såklart.
 
아름다운 (vackert).
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: