Dormitory

Tänkte att jag kunde visa lite hur studentrummet ser ut här. Man bor som sagt två och två i samma rum och det verkar som att de i största mån det går försöker para ihop personer från samma land. Jag och Lina bor tillsammans och jag vet att några fransmän bor tillsammans osv. Finns ju både för- och nackdelar med det såklart men jag tycker i alla fall att det är rätt bra då både jag och Lina funkar bra tillsammans, plus att det är skönt att få låta hjärnan vila med lite svenska då och då.
 
Hur som helst. Det här då alltså vårt studentrum. Påminner kanske lite om PG-storleken (dvs ~22kvm), men har inte exakta mått. Det består av två sängar (obs stenhårda), varsitt skrivbord med hyllor, varsin garderob, skohylla, förvaringsskåp (för typ städgrejer), toalett och ett balkongliknande rum med kyl och frys.
 
Just den här bilden är tagen från hallens sida. Det är inte världens fräschaste rum kanske, tapeterna är rätt skitiga och det är kostant dammigt och skitit från föroreningar som kommer utifrån. Men helt okej ändå. Vi har rätt mycket förvaring vilket är bra för alla grejer (även om det ser ut som att alla grejer liggar utanför).
 
Den här bilden är tagen från glasdörrarna, så alltså från helt motsatt håll än den förgående. 
 
Detta är vårt badrum (duh). Ganska basic. 
 
Duschen befinner sig dock precis bredvid handfatet vilket betyder att det inte finns något specifikt område för dusch med draperi eller liknande. Nej här delas duschkran och handfatskran och man står precis där och duschar. Oroa er inte, det finns en golvbrunn bakom handfatet, så vattnet försvinner från golvet tillslut. 
 
Här är vår kyl/frys ute vid glasdörrarna man kunde se på första bilden. Varför står inte vattnet i kylen undrar ni nu. Det är för att hela rummet är som ett kylskåp (kalluft från utomhus) just nu och för att vi var lata. Frågor på det?
 
Det går att öppna dörren utåt och få friskluft. Det är en glasdörr och en dörr med myggnät vilket kan vara praktiskt under sommaren när de små blodsugarna kommer och är hungriga. 
 
Utsikten har jag visat förut, men den är så fin så här får ni se den igen. 20 våningen baby.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: