Minus 24h

Det börjar dra ihop sig för avfärd! Imorgon vid den här tiden sitter jag på flyget påväg till första mellanlandningen i Doha för att därifrån åka vidare mot Hongkong och sen till slutdestinationen Busan i Sydkorea. Sista dagen i Stockholm spenderades med att packa och nu är väskan äntligen ihopfälld och stängd, woopwoop! Packlistan blev lång så jag hoppas jag fick med mig allt! 
 
Handbagage
  • Pass + biljett
  • Pengar
  • Hörlurar
  • Bok
  • Tandborste + liten tandkräm
  • Nackskydd, ögonlapp och öronproppar
  • Våtservetter
  • Powerbank
  • Spel
  • Dator + laddare
  • Godis
  • Tuggummi
 
Kläder (obs viktigt)
  • Vardagskläder
  • Träningskläder
  • Jackor (regn, skinn och vår)
  • Skor
 
Badrum
  • Tandborste + tandkräm
  • Tvål, shampo, balsam
  • Smink
  • Deo
  • Parfym
  • Nagelsax
  • Hårborste
  • Hårspray + annat jox till hår
  • Nagellack + borttagning
  • Bodylotion
  • Tofsar + hårnålar
  • Ansiktskräm
  • Hårtork + plattång
 
Reseapotek
  • Värktabletter
  • Solskydd
  • Myggmedel
  • Kortisonsalva
  • Tigerbalsam
  • Vätskeersättning
  • Om-man-blir-dålig-i-magen-piller
  • Nässpray
  • Bafucin
  • Plåster
 
Övrigt
  • Lakan + handduk
  • Solglasögon
 
Plus lite annat smått och gott som får plats. Nu sitter jag och fixar med det sista inför imorgon. Typ så att korten är upplåsta för utlandsköp (och att det finns pengar på kortet), fixar Skype åt föräldrarna och löser att jag kan se på film på mobilen.
 
Totalt kommer det ta 25h att ta sig till Sydkorea.
Stockholm-Doha 7h 5min,
~3h mellanlandning,
Doha-Hongkong 7h 20 min,
~5h mellanlandning,
Hongkong-Busan 3h 15min
 
06.20 lokal tid den 27/2 (22.20 svensk tid 26/2) landar sista planet i Busan, och jag lär vara sjukt jetlaggad då. Men det blir ett senare problem. Nästa gång jag skriver kommer jag vara på utländsk mark. S(e)o(u)l-ong (so long fast wordpun med Sydkoreas huvudstad om det inte gick fram) Sverige, vi ses i sommar.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: