Haedong Yonggungsa Temple

Det finns en hel del tempel här i Sydkorea så självklart var vi tvungna att besöka ett av dem för att visa syskonen. Det fick bli Haedong Yonggungsa Temple som är det enda templet i Sydkorea som ligger vid vattnet. Alla andra ligger traditionellt vid skogen/bergen. Jag har faktiskt aldrig hunnit besöka detta tempel trots att jag haft det på min att-göra-lista hur länge som helst. Skönt att vi hann med detta för det är nog ett av de vackraste tempel jag besökt. Okej, templet i sig var väl inte speciellt i sig, utan det var omgivningen. Det andra templet som jag räknar som finast är det vi besökte under ljusfestivalen, Samgwangsa Temple, men misstänker att alla tusentals lyktor som var upphängda där hade mycket med saken att göra. 
 
Yonggungsa templet var en stor turist-attraktion i alla fall, trots att vi var där klockan 11 en torsdag var det rätt mycket folk. Det är inte ens högsäsong än. Undra hur packat det blir med folk sen när alla börjar ha semester-ish eller under helgdagar. Det blev bara jag, Oscar, Julia och Zony som åkte på denna utflykt, Johan ville stanna hemma. Här kommer i alla fall en massa bilder.
 
 
 
Det är är geten som är mitt kinesiska år typ.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: