Koreansk matlagning

I en av kurserna jag läser, Understanding Korean Culture, har vi ett grupp-projekt där vi ska spela in en film om något som har med koreansk kultur att göra. Min grupp valde matlagning. Sagt och gjort, igår träffades vi för att laga mat tillsammans. Det blev gimbap som är väldigt snarlikt sushi, och pajeon som typ är en omelett/pannkaka med salladslök i. Det blev en rätt intressant upplevelse då vi lagade maten i en av de minsta lägenheterna jag varit i och var tvungna att sitta i sängen som låg på golvet för att laga mat. Hur som helst blev det ändå lyckat tillslut. Inte det bästa jag ätit, men inte heller det värsta. Ganska smaklöst, men ändå helt okej. 
 
Vi handlade från ett 1000 grönsaksstånd som finns, då får man lokalt odlade grönsaker vilket är nice.
 
 
 
 
Den vänstra tallriken är pajeon och det äter koreanerna tydligen när det regnar. Salladslöken i pannkakan ser ut som regn och därför är det en typisk regnrätt. Den högra rätten är gimbap och den är snarlik sushi men större och andra ingredienser. Jag föredrar sushi.
 
Väldigt liten lägenhet.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: