Mat och snacks och sånt

Wow, börjar bli lite svårt att komma på roliga saker att skriva om såhär under midterm-perioden. Inte för att vi pluggar mycket, men mer än vad vi gjort hittills i alla fall. Äta behöver man ju såklart göra ändå så tänkte visa lite vad vi äter när vi inte äter i dormet. Fråga mig inte vad allting heter dock, för det har jag ingen aning om. Gott är det i alla fall! 
 
Den här rätten kallar jag salmon bowl, eller laxskål på svenska (mindre glamoröst kanske). Är mer en japansk rätt iofs och består av ris, lax och lök egentligen. 
 
Det här är typ misu-ramen, alltså nudlar i misusoppa (misu som man får när man äter sushi, fast bättre). I soppan är det, utöver nudlar, fläskkött, lök och kokt ägg. Supergott. På sidan fick man friterad kyckling också, men de orkade jag knappt.
 
Här har vi riktig bibimbap! En paradrätt för Sydkorea skulle man nog kunna säga. I finns stekt ägg, sjögräs, kimshi, någon kål, något köttliknande och såklart ris. Godaste bibimbapen jag ätit!
 
Sen ibland hittar man även konstigt snacks som man borde testa. De har ju en hel del konstiga saker här och jag borde verkligen försöka testa mer saker. 
 
Här har vi KitKat i olika smaker, grönt te, jordgubbe och risvin(?) Lite oklart vad det sista var, något med cherry blossoms iaf. Godast var helt klart jordgubb, de andra smakade skumt.
 
Jag har inte testat någon konstig smak av Pringles än, men här har ni några av smakerna som finns. Förutom original och sour cream finns även butter caramel, honey mustard och mayo cheese. Något för Estrella att kopiera kanske? 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har fullt upp med att smaka ser jag 😊/Lena-Johans mamma

2017-04-16 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: