Vamos a la playa

Det börjar bli riktigt bra väder här i Busan. Alltså verkligen. Idag blev det därför en utflykt till Songjeong beach som ligger lite längre bort än de vi varit vid tidigare. Man kunde ta en buss till stranden, men jag och några andra utbytes gjorde en liten minihajk över ett berg genom skogen. Det fanns ett fint motionsspår man kunde gå på men vid något tillfälle var vi mitt i en snårig skog där allt lutade neråt. Trevligt med lite variation. Tillslut kom vi i alla fall fram till stranden som var väldigt fin och väldigt popis för vindsurfare. Några av oss badade, men vi blev ganska uttittade av koreanerna som satt på stranden fullt påklädda. Dumma utlänningar som badar i endast badkläder mitt i vintern typ. De andra som var i vattnet, dvs vindsurfarna hade på sig våtdräkter. Jag tror inte att det är så vanligt att man bara har badkläder på sig här. Får undersöka saken vidare sen när det blir ännu varmare.
 
Det finns utegym överallt, och de brukar vanligtvis vara packade med äldre personer. Asbra ju. De har typ inget motstånd i maskinerna vilket kanske är perfa för de äldre. I Sverige är utegymmen lite tyngre.
 
Bra motionsspår.
 
 Här står vi mitt i skogen, mitt bland alla träd där allt lutar neråt.
 
  
Songjeong beach. 
 
 
 
En sjukt härlig dag med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: