Visum

Nu är det drygt en månad kvar tills jag flyttar till Sydkorea, och då är det såklart hog tid att skaffa visum. I fredags åkte jag därför till Sydkoreanska ambassaden i Stockholm och lämnade in papprerna. Att söka visum är egentligen inte svårt, men jag har aldrig gjort det tidigare, speciellt inte studentvisa.
 
Exakt vad som ska lämnas in finns på ambassadens hemsida: LÄNK. Jag lämnade in alla papper med någon signatur på. Det var kanske onödigt, men han som jobbade på ambassaden tog allt och jag frågade inget angående det. Han tog även mitt pass. Hoppas jag får tillbaka det! Hehe.. Det skulle ta någon vecka eller två innan allt var klart i alla fall. Jag var även noga med att ta en kopia på alla papper som jag lämnade in. Man vet aldrig. 
 
Jag ska åka med två andra från LTU som förhoppningsvis lämnat in allt nu också. De tog allt (inklusive pass), la i ett kuvert och skickade ner till ambassaden. De skickade även med en fullmakt som gör att jag förhoppningsvis får hämta ut alla dokument så att de slipper åka ner till Stockholm över dagen (de är från Lule). 
 
Det var iaf en liten update om hur det ligger till för tillfället. 
 
Största funderingarna nu är kring någon extra reseförsäkring utöver Kammarkolegiet som ingår från LTU som utbytes och hemförsäkringen, samt hur jag ska göra kring mobiltelefonen. Är det enklast att frysa abonnemanget och sen bara köra på kontantort eller ska jag fortsätta med mobilabonnemanget som vanligt och sen ta med mig en extra telefon som jag kan ha kontantkort på kanske? Lutar åt det sistnämnda. 
 
26 dagar kvar nu. Helt sjukt.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: