Closing cermony

Det har inte blivit så mycket bloggande på senaste, men jag är mitt uppe i tentaperioden så mycket av tiden går åt till att plugga. Eller i alla fall försöka. Igår hade jag muntligt prov i koreanska, det gick skitbra tror jag! Vi skulle kunna berätta saker som har hänt, vad som kommer hända och vilken tid man har olika saker. Typ "vad gjorde du förra helgen", "vad ska du göra under semestern", "vilken tid äter du lunch" osv. I en annan kurs är slutprovet att skriva en essä, den är jag redan klar med och inväntar svar. Men ganska säker att det gick bra det med. I engelskakursen ska vi som slutprov göra en video där vi berättar något och samtidigt får med olika language points som vi lärt oss under kursens gång. Visa att vi vet hur man använder allt dvs. Sista kursen har vi en tenta i på onsdag, den blir lite mer klurig då det är mer ett traditionellt skriftligt prov. Men det ska nog också gå bra!
 
Hur som helst, jag kom nyss hem från en avslutningscermoni som international office anordnade för oss utbytesstudenter. Alltså en träff för att säga hejdå till alla osv. Vi fick mat och fick se på massa bilder osv. Trevligt trevligt. Sen var det ett lotteri-ish. Alla fick ett nummer och sen kunde man vinna olika saker, jag vann ett smyckesskrin. Hur jag ska få hem det blir ett senare problem. Vi fick också alla en varsinn stämpel med våra namn på koreanska. Väldigt söt. Nu är det alltså bara en vecka kvar på terminen. Hur stört som helst!
 
Tog tyvärr inte jättemånga bilder, men här har ni några!
 
När vi tar mat.
 
När vi äter mat.
 
Min mat.
 
Andras mat.
 
Stämpeln. Söt va! Lite suddig kanske, men visst kan ni se att det står Sophia där? ;)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: