Last goodbye

Vi har nu faktiskt kommit till den dagen då alla säger sina sista hejdån och flyttar från studentboendet för att antingen åka direkt hem eller resa vidare någon annanstans. Ledsamt, men jag tror jag kommer träffa många av gänget igen. Vi samlades en sista gång under kvällen när några av de första lämnade för att börja säga hejdå. Camille, en av de franska killarna hade lagat creps som han bjöd på, mums.
 
 
 
Alla var lite nedstämda/trötta/bakis?
 
Nästan hela gänget, några få hade redan hunnit åka.
 
Gänget jag hänger allra mest med hann även med en hejdå-lunch dagen efter. Helt galet jobbigt att säga hejdå!
 
Sen var det alltså dags att börja packa ihop mina saker, och slänga saker jag inte vill ha med mig hem. Jag har inte köpt jättemycket saker, men lite har det ändå blivit. När jag åkte hit var det lite kallare ute också, vilket betyder att jag kunde ha mer kläder på mig, tyngre kläder som nu måste ligga nerpackade pga varma vädret. Min väska är sjuuukt tung. Tur att min bror kommer hit med en relativt tom väska så jag kan lägga över saker där.
 
 
Det var ett berg av sopor vid papperskorgarna. Luktade gjorde det också. Usch! Kanske hade varit bättre om de ställt dit större kärl när de ändå vet att folk ska flytta. Måste ju vara samma problem varje termin.
 
En sista glimt av studentboendet. Hejdå. Kommer inte saka dormet. 
 
Jag, Johan och Zony har nu flyttat in i ett airbnb-rum som även min bror och Johans syrra kommer flytta in i när de kommer. Ganska schysst lägenhet ändå, den har ett sovloft, bäddsoffa och extra madrass. Det kommer bli lite trångt, men alla kommer frå plats. 
 
Tagen från sovloftet. Vi var rätt trötta efter flyttdagen. Inte lätt att släpa runt packning över hela stan.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: