Sharing is caring

Det finns en del saker som skiljer sig från svensk (europeisk?) kultur och koreansk kultur. En av de större sakerna är hur folk äter tillsammans. I Sverige är i alla fall jag van med att man beställer sin rätt när man går ut och äter och sen äter man det man beställt. Eventuellt smakar man en liten bit från sitt sällskaps mat. Punkt. Här kretsar hela matkulturen om att dela. Allt man beställer delar man på hela sällskapet. Det tar ett litet tag innan man kommer in i det helt, jag har fortfarande inte vant mig, jag vill fortfarande ha min mat för mig själv. Joey doesn't share food som de säger i serien Vänner. Det är dock trevligt, här om dagen åt vi chimek, vilket är chicken and beer (kyckling och öl in Swedish) och då köpte vi in 3 tallrikar och delade på 12 personer. Blir ju ofta billigare så dessutom.
 
Blandar öl och soju. Somek som det heter här.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: