Sista tentan skriven

Alltså det är helt sjukt. Jag har skrivit min sista tenta, någonsin! För min utbuldning i alla fall. Jag insåg inte det förrän jag var påväg till tentan, men alltså, wow. Det känns stort. 6 år senare, 1 byte av inriktning, 1 utbytestermin och nu äntligen är jag här. Jag har haft en hel del sista i Luleå innan, vilket gjort att många sistan inte riktigt känns så stora. Sista tentan på LTU kändes stor, även sista obligatoriska kursen för utbildningen. Jag är i princip klar nu. 
 
Eller, jag har mitt exjobb kvar att skriva. När jag fick chansen att åka på utbytestermin valde jag att skjuta på exjobbet en termin för att jag tyckte att det var värt att åka iväg såhär som jag gjort. Egentligen bör man inte göra utbyte under sin sista termin, men tack vare bytet av inriktning har min utbildningsplan blivit lite skev för att få in alla kurser och därför kunde jag åka på detta. Asbra. Jag rekommenderar alla som ens funderar på att åka att i alla fall söka! Helt klart ett av de bästa besluten jag gjort! Skit i om det gör att det tar längre tid innan du kan ta examen, det är värt det!
 
I alla fall, som jag sa, när jag kommer hem igen ska jag börja mitt exjobb och sen är jag färdigutbildad civilingenjör inom datateknik. Hur coolt som helst!
 
Det var allt för detta inlägg. Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: