Sista tiden

Nu är det faktiskt mindre än en månad kvar innan jag landar i Sverige igen. Den 9 juli ganska exakt är jag tillbaka igen, lagom till att sommaren är (förhoppningsvis) riktigt bra hemma. Dock är det bara två veckor kvar av skolan, vilket känns helt stört. Två veckor. Nu går vi alltså in i slutspurten av kurserna vilket betyder slutprov och inlämningar. Man kan tycka att det ska trappas upp lite i tempo, vilket det kanske förvisso gör till viss del. Men känner mig ändå inte alls stressad än. Hur som helst, ni kanske la märke till att det är två veckor kvar av skolan men en månad kvar tills jag är i Sverige. Hur kan det komma sig kanske ni undrar då. Jo det ska jag berätta. Min bror kommer hit efter midsommar och då har vi följande plan:
 
  • Utforska Busan några dagar (27-30 juni).
  • Flyga till Osaka, Japan för att huvudsakligen besöka universal studio Japan och se Harry Potter world (30 juni-2 juli).
  • Tåg (Shinkansen) mellan Osaka och Tokyo för att turista i världens folktätaste storstadsområde (2-6 juli).
  • Flyg till Peking, Kina för att utnyttja visumfritt besök i maximalt 72h (6-9 juli).
  • Flyg tillbaka till Sverige 9 juli.
Johans syster flyger hit tillsammans med min bror så vi kommer resa tillsammans, med undantag för till Kina där de åker hem till Sverige ist för Peking. Är sjukt taggad, kommer bli så jäkla bra! Nu ska vi bara komma på vad vi faktiskt vill göra i de olika städerna. Kinaresan inkluderar privatchaufför och guide så där är vi all set. Det är bara resten som förblir ett mysterie än så länge. Men det löser sig, det är ju trots allt ett litet tag kvar.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: