Hello i-friend

Nu var det äntligen dags för första träffen med i-friend. I-friend är tänkt att vara en blandad grupp med koreaner och utbytesstudenter så att man lär känna nya människor världen över, lite som att vara phösare/nolla,  fadder/adept eller helt enkelt ett stort kompisgäng. I min grupp är det 5 koreaner och 5 utbytesstudenter varav mig från Sverige, en från Frankrike, en från Indien, en från Indonesien och en från Singapore (varav den sistnämnde inte dök upp). 
 
Under första träffen fick vi lära känna gruppen lite genom att prata ihop oss om vad vi ville hitta på tillsammans i Korea, sen lekte vi lekar och efter det blev vi bjudna på pizza (ish). 
 
 
Någon typ av ritlek där en i laget skulle ha en ögonbindel och resten av laget skulle turas om att rita på tid. Typ att laget fick se ett ord och sen fick varje lagmedlem springa fram och rita en snutt på 5 sek vilket betyder att slutresultatet kunde bli hur som helst.
 
 
Det bjöds på pizza (close enough iaf). Detta är en sötpotatispizza, inte det bästa jag smakat, men inte heller det sämsta. Oavsett var jag sjukt hungrig så hade nog kunnat äta nästan vad som helst just då.
 
Koreanerna som är i-friend måste bevisa att de hänger med oss för att få fortsätta vara en i-friend och detta görs med ständiga selfies (groupies?). 
 
Med standardposen såklart.
 
Kvällen avslutades på Thursday party (såklart). Rolig kväll som alltid!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: