Schema

Nu var det ovanligt länge sen jag skrev ett inlägg i bloggen, men det beror på att jag inte riktigt haft något kul att uppdatera med. Skoldagarna är rätt samma och just denna vecka har vi inte gjort något extra. Kan kanske vara kul att få höra hur en typisk dag ser ut så här kommer en kort berättelse. 
 
En vanlig skoldag börjar med att jag vaknar runt 7.30 och går ner till matsalen för att äta frulle. Dagarna börjar generellt senare här, frukosten serveras 7.40-9 och folk verkar vara döda innan 9 (typ ingen trafik osv). Oftast blir det rätt lite frukost då jag (som jag tidigare sagt) inte är ett big fan av det som serveras här, men jag ser alltid till att få i mig något i alla fall. Därefter går jag direkt till gymmet och tränar och det gör jag minst 5 dagar i veckan, eventuellt på helgerna också om vi inte hittar på något speciellt. Sen går jag tillbaka till mitt rum och duschar och gör mig i ordning inför skolan. Vi har två lektioner om dagen måndag-torsdag. Lunchen serveras mellan 11.50-14 (har jag för mig) och om det är lång tid emellan klasserna försöker jag plugga lite (läs: minimalt). Vi har inga läxor eller uppgifter så plugget är rätt segt, däremot försöker jag anstränga mig lite extra för att lära mig koreanska. Sen har vi en bok vi måste läsa i också, men det är egentligen bara samma saker som sägs på föreläsningarna.
 
När själva skoldagen är över brukar det vara dags för middag. Den serveras mellan 16.50-19. Ibland hittar vi på något efter middagen, typ bowlar, fikar eller tar någon promenad, ibland är det bara slappt häng på rummet innan man går och lägger sig. 
 
Mitt schema ser ut såhär och är alltid samma varje vecka:
 
Måndag
11-13 High intermediate English conversation 2
17-18 International relations and world politics
 
Tisdag
13-14 Basic korean
16-18 Understanding korean culture
 
Onsdag 
11-12 High intermediate English conversation 2
13-15 International relations and world politics
 
Torsdag 
15-16 Understanding korean culture
16-18 Basic korean
 
Undervisningen är väldigt långsam, känns knappt som vi kommer någonstans (förutom i koreanskan), så jag försöker hålla igång hjärnan med olika miniprojekt  inom programering och liknande. Helgerna ser såklart anorlunda ut, vi försöker hitta på nya saker att göra hela tiden och just nu försöker vi planera en helg i Seoul inom kort. Ikväll ska vi testa på klubb-livet och nästa helg blir det någon slags hajk till något berg som jag verkligen ser fram emot. 
 
Det här är nog första inlägget som jag inte har med några bilder så hoppas det var ok ändå!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: