Sunny side up

Det börjar bli vår här i Korea och rätt varmt när solen är framme. Enligt koreanerna verkar det i och för sig fortfarande vara vinter och typ snöstorm då de fortfarande har på sig sina vinterjackor och sånt. Vi svenskar å andra sidan njuter av var enda solsekund. Medan vi sitter och solar i varma solen i tshirt går de andra förbi i tjocka jackor. Det brukar vara runt 13 grader under dagen, men på kvällarna kan temperaturen sjunka till runt nollan fortfarande. På söndag ska det tydligen bli 17 grader och då lär vi gå till stranden och hänga (woopwoop). 
 
Okej, nu ska jag sluta vara svensk och skriva om vädret. Tänkte bara göra er i Sverige lite avis (hörde något om någon snöstorm i Stockholm). 
 
Igår fyllde Lina år så vi överraskade henne med tårta! Vi hade fixat papperstallrikar och plastskedar men det var helt omöjligt att få tag i plastknivar! Det säljs typ inte matknivar någonstans såvitt jag kan se. Knappt några gafflar heller. Bara skedar och ätpinnar. 
 
Som de megaturisterna vi är tog det typ 10 min innan vi faktiskt började äta tårtan då alla ville fota den (såklart).. 
 
 
Även jag såklart.. Den var god men frukterna var lite frysta.
 
 Tårtkalas!
 
Gött häng i solen innan en lektion, när man är sådär lagom mätt från tårtan.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: