Äventyr i Jeju dag 1

NUU är jag "äntligen" hemkommen till mitt mysiga studentrum i Busan. Jag har spenderat nästan en hel vecka på en ö här i Sydkorea som heter Jeju och som är Koreas största. Dagarna har bara rusat förbi och jag har haft det riktigt skönt och roligt! Typ som en minisemester. Vi har hunnit med en hel del under tiden så tänkte att jag ska försöka ta en dag i taget.
 
Vi flög till Jeju på onsdag kväll och då hann vi i princip bara landa, checka in på hotellet och äta middag. Dagen efter begav vi oss till den södra sidan av ön, tog typ en timme med buss, där vi besökte vackra vattenfall. Sjukt fint! Om vi hade haft internationellt körkort hade vi kunnat hyra en bil, vilket verkligen hade varit det bästa alternativet! Nu blev det buss i stället och det funkar faktiskt bra det också, speciellt när man bor i Jeju city och har nära till stora bussterminalen.
 
Hotellet vi bodde på. 
 
 
 
 
Vattenfall 1.
 
 
 
Vattenfall 2. Killarna badade i det, jag var för lat för att byta om till bikini tyvärr.
 
Vattenfall 3.
 
 
Lite chill och relax på en klippa. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: