Biodax

Det har varit många lediga dagar den senaste veckan, tyvärr med tillhörande dåligt väder. Eller det har varit varmt men väldigt höga halter av yellow dust, vilket innebär disigt väder blandat med lite regn. Svårt att hitta på saker att göra då med andra ord. Man vill ju inte gärna gå ut på en lång hajk om det är stor risk för regn, jag är inte heller så sugen att gå på en lång promenad och andas in massor av giftiga partiklar. Hoppas det blir bättre snart i alla fall. Några av utbytesstudenterna åker till Jeju-island nästa vecka, den tillhör Sydkorea så det blir inrikesflyg. Där ska det tydligen vara tropiskt väder i alla fall, och det ska finnas några härliga stränder. 
 
I alla fall. Det jag skulle skriva och berätta om är att vi använde en av de lediga dagarna till att gå på bio, eller snarare IMAX, för att se Guardians of the Galaxy 2. Jag trodde först att filmerna skulle vara dubbade till koreanska,  men så var tack och lov inte fallet. Det var bara koreansk undertext och det kan man ju leva med. Jag hade faktiskt sett filmen innan på vanlig bio, men då frågan kom om vi skulle se den på IMAX kan man ju inte säga nej. Bion (CGV) liknar bio-salongerna i Sverige, eller inte de från Luleå kanske då de är sjukligt små, men tänk Mall of Scandinavia, eller Heron, för att tänka storleken på själva salongen (stolar och sånt). De har såklart inte salta popcon till salu, men det finns karamellpopcorn, chokladpopcorn, lökpopcorn och smör/ost-popcorn och man kan mixa lite som man vill, ish. 
 
Nu vet vi hur bion funkar här i Sydkorea i alla fall, tur det för det kommer ju fler bra filmer innan jag åker hem.
 
I väntan på att bli insläppta.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: