Buddhas födelsedag

Den 3 maj är det Buddhas födelsedag. Då är många lediga, inklusive alla studenter. Grattis Buddha och tack för ledigheten! Vet att jag nämnt det förut, men jag nämner det igen, vädret här är så jäkla bra nu för tiden vilket gör att man gärna är ute i solen hela tiden. Jag och två andra bestämde oss för att ta en minihajk och utforska mer av Busan. Denna gång blev det mot Oryukdo Quay där den populära Sky Bridge finns som ligger rätt nära campus, eller i alla fall början av hajkvägen. Vi gick runt ett berg längs med vattnet, det var backar upp, backar ner, trappor hit, trappor dit, genom skog och över broar. En relativ enkel hajk även om det blev rätt svettigt och andfått vid flertal tillfällen. Lite oklart hur långt det var, men några kilometer i alla fall. Min fitbit (aktivitetsarmband) säger att jag gick runt 18km totalt igår vilket känns rätt rimligt. Hur som helst var det en riktigt trevlig dag, jag älskar lukten av hav, och hela hajkvägen var hur vacker som helst. 
 
När vi väl kom fram till sky bridge var i alla fall jag besviken. Den är en riktig turistfälla och jag förstår faktiskt inte varför. I stället för en bro som man kan tro att det ska vara, var det snarare en avsats gjord i glas, så det typ ska kännas som att man står mitt i luften. Kön för att ens gå ut på denna var runt hundra meter lång och det var inte ens värt att se what the fuss was all about. Vandringen dit var helt klart 1000 gånger bättre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: