Everybody loves Swedish fika

Blir en kort update nu då jag snart måste möta resten för att åka til Jeju. Som jag skrev igår var idag international day. Idag samlades många från andra länder för att visa upp traditionella maträtter och saker från respektive hemland. Det känns som att jag har ätit heeela dagen. Jag har testat massor av olika maträtter från massor av olika länder. Indien hade samosa och banan-något, Frankrike hade crepes (mums!), Pakistan hade någon risrätt, Burma hade något sött med bröd, Iran hade någon potatis-kyckling-röra och Spanien hade god lufttorkad skinka för att bara nämna några. Min favorit idag var nog antingen Turkiets variant av fetaost som de serverade på bröd med tomat, oj vad jag saknat fetaost! Även Spanien hade riktigt god mat. Resten av länderna var såklart också goda och det var kul att testa mycket nytt, men oj vad jag saknat annat. 
 
I slutet var det även talangshow, men hann inte se allt. Kul dag i alla fall! Många som kom och åt våra chokladbollar och lyssnade på svensk musik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: