Spontanresa till Seoul

I torsdags kväll blev jag övertalad att åka till Seoul över helgen för fest och shopping. Jag var lättövertalad. Vi åkte buss igen men denna gången på eftermiddagen så det tog längre tid än förra resan på grund av rusningstraffiken. Vi bodde på ett hotell rätt nära det som vi bodde på förra gången vilket var behändigt då vi redan hittade i området. Två nätter kostade 30000 won (~230kr) vilket är sjukt billigt. Då kunde vi (jag) lägga mer pengar på shopping. 
 
Under lördagen hann vi med en tur till TrickEye-muséet som är ett "museum" där man fotar sig i 3D-världar (ish). Rätt ballt faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fanns också en is-avdelning som var (no surprise) jättekall. Allt var gjort i is, det fanns till och med en rutchkana i is, men jag var lite för underklädd för att leka med fruset vatten.
 
 
 
Vi lyckades även tajma in en lykt-parad. Tänk pride men med bara lyktor och ljus av olika slag. Superfint.
 
 
En minion var också på plats. Tur det. 
 
 
Resans huvuddestination blev Octagon, vilket är en av de största nattklubbarna i Sydkorea. Det var ganska fett, många olika dansgolv och flera våningar. Det var dock tillåtet att röka inomhus vilket gjorde det väldigt jobbigt att andas. Tack och lov att det är förbjudet att röka inomhus i Sverige! Det var också toapapper överallt (alltså överallt) på golvet, misstänker att folk använde det som konfetti eller något. Denna helg var i alla fall en helt annan upplevelse mot den förra helgen i Seoul när vi turistade och hade hanbok. Tror jag föredrar turistandet mot kedjerökandet. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: